Педагогічний дизайн

Педагогічний дизайн у професійній діяльності вчителів

 

 «Педагогіка повинна орієнтуватися не на вчорашній, а на завтрашній день дитячого розвитку."

                                                                                                           Л.С. Виготський

 

«Художник навчається змішувати фарби і наносити їх на полотно. Музикант навчається етюдів.  Журналіст і письменник освоюють прийоми писемного мовлення.  Справжній вчитель теж змішує фарби, розучує етюди, освоює прийоми - тільки це педагогічні фарби, етюди, прийоми ... »

Сучасна школа з її проблемами змушує думати про те, як зробити процес навчання більш результативним. Як вчити так, щоб дитина виявляла інтерес до знання.

У науково-педагогічній літературі і в спеціалізованих періодичних виданнях все частіше і частіше з'являються статті та цілі брошури про використання мультимедійних технологій в освітньому процесі. Переліки електронних підручників та інших посібників для школи обчислюються вже сотнями. Сучасному вчителю все складніше і складніше бачити себе в освітньому процесі без допомоги комп'ютера.

 Уміння повною мірою використовувати можливості інформаційних технологій у професійній діяльності стає одним з найважливіших якостей сучасного фахівця

Зважаючи на обставини, продиктованих сучасними умовами, необхідно збільшувати наочність, доступність і в той же час ефективний обсяг наданої в рамках навчання інформації, що представляється практично нездійсненним завданням без залучення сучасних технологій,

Між тим, за найоптимістичнішими підрахунками фахівців лише близько 10% вчителів регулярно використовують у своїй повсякденній діяльності ППС. Проблема полягає в тому, що вони поки недостатньо гармонійно вписуються в навчальний процес. Погано промальовується інформаційну взаємодію тріади: учень - ППС - вчитель. Не завжди в таких матеріалах можна знайти те, що дійсно потрібно в конкретному випадку і підходить даного класу і даному вчителю. Тоді вчитель починає створювати і використовувати свої уроки на основі ІКТ.

Нещодавно я  зіткнулася з таким поняттям як «педагогічний дизайн», яке привернуло мою увагу своєю незвичайністю, і яке, як мені здається, найбільше відповідає змісту моєї творчої роботи. Термін "педагогічний дизайн" в англомовному варіанті звучить як "instruсtional design", тобто розробка моделі, схеми, інструкцій з навчання.

 Наукове визначення цього поняття більш широке. Педагогічний дизайн - приведений в систему використання знань (принципів) про ефективну навчальної роботи (вченні та навчанні) у процесі проектування, розробки, оцінки і використання навчальних матеріалів.

 Однією з форм ПД є «програмована технологічна карта навчання».

Технологічна карта навчання - це узагальнено-графічне вираження сценарію навчання, основа його проектування, з можливим корегуванням, засіб подання індивідуальних методів роботи.

Особливість програмованої ТКО в тому, що вона складена з використанням гіперпосилань на різні аудіо, відео матеріали, флеш анімації і текстові документи. ПТКО - це можливість об'єднання календарно-поурочного планування, методики навчального процесу та дидактичних матеріалів до уроків.Переваги ПТКО:

Ø  Звільнення від рутинних записів.

Ø  Зосередження необхідного довідково-ілюстративного матеріалу з уроку в одній папці.

Ø  Поступово накопичується методична база електронних матеріалів для подальшого використання.

Ø  Структурованість матеріалу.

Ø  Внутрішня логіка побудови навчання.

Ø  Активізація підготовки і проведення навчального процесу через оперативність пошуку та подачі матеріалу.

 Складання технологічних карт вимагає певних витрат часу. Але підготовка до будь-якого уроку вимагає також тимчасових витрат. Продумування плану циклу уроків, ланцюжка послідовно виконуваних вправ, осмислення мети всієї серії уроків даної теми, а також мікроцелей кожного уроку - на початку роботи над складанням технологічних карт трудомістко.  Але тільки на початку. Після складання 2-3 технологічних карт робота по їх складанню помітно прискорюється, наявний у вчителя додатковий матеріал технологічно класифікується. Вчитель отримує унікальну можливість раціонально використовувати свою працю, бачити досягнення позитивних результатів своєї праці або позитивних зрушень по тих компонентах, які відпрацьовані з використанням ПТКО.

 Недоліки ПТКО:

Ø  Трудомісткість на першому етапі розробки.

Ø  Необхідність оновлення гіперпосилань при зміні або невідповідності програмного забезпечення.

Переглядів 2990 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]