Виступ на міському технопарку 26.10.2011 р.

Можливості  дистанційної освіти  при викладанні  шкільних  предметів 

Студія 2

(Петровська Н.В.)

 МЕТА  На прикладі власного досвіду розкрити зміст дистанційної форми навчання. Показати практичну цінність її застосування в роботі сучасного педагога.
 ЗАВДАННЯ
ü  дати характеристику основних понять дистанційної форми навчання;
ü  ознайомити учасників з формами роботи вчителя з пропонованої моделі;
ü  проаналізувати з учасниками ступінь привабливості дистанційної форми навчання.
  ПЛАН
1.      Організаційний момент (завдання до заняття) 3 хв.
2.      Актуалізація \ мотивація (Соціологічне дослідження, «Мозковий штурм») 5 хв
3.      Теоретичне зміст заняття (доповідь) 7 хв 
4.      Практична робота (робота в групах) 15 хв
5.      Обговорення («Займи позицію») 12 хв
6.      Рефлексія 3 хв
  ХІД РОБОТИ
 1.      Організаційний момент. Ознайомлення присутніх з планом та формами роботи. 
2.  Актуалізація \ мотивація
 Соціологічне дослідження (усне, присутні піднімають руки при позитивній відповіді на питання, а результати опитування фіксуються на дошці)
1.      Чи володієте ви комп'ютером?
2.      Чи маєте ви доступ до інтернету вдома чи на роботі?
3.      Чи вмієте ви користуватися пошуковими системами Інтернету?
4.      Чи маєте ви власний сайт?
За результатами опитування зробити висновок: «Чи готова наша школа до впровадження дистанційного навчання».
 «Мозковий штурм»
1.      Чи вважаєте ви доцільним використання дистанційного навчання в роботі?
 Мета мого виступу сьогодні - на прикладі власного досвіду розкрили зміст дистанційної форми навчання. Показати практичну цінність її застосування в роботі сучасного педагога.
 2.      Теоретичне зміст
Доповідь по темі заняття 
 1.Поняття дистанційного навчання та підходи до нього.
 Дистанційного навчання - це навчання на відстані, коли вчитель і учні розділені простором.
В даний час практично всі фахівці в галузі дистанційного навчання розуміють під цим терміном навчальний процес під керівництвом викладача, будь то у вузі або в школі, повністю мережевий або інтегрований з традиційним навчанням. Основа його - комп'ютерні телекомунікації, Інтернет-технології. Дистанційне навчання розглядається переважною більшістю педагогів саме як нова форма навчання.
 Затребуваність нової форми навчання зростає з кожним роком. Якщо говорити про шкільну освіту, то ця затребуваність досить чітко окреслилася в останні роки.
 Дистанційна система передбачає, як і будь-яка інша освітня система, цілі, зміст, методи (педагогічні технології), організаційні форми і засоби навчання, але в даній формі на основі комп'ютерних телекомунікацій, які, до речі, дозволяють у даному випадку значно ширше й ефективніше використовувати можливості Інтернет-ресурсів.
Дистанційна форма навчання усуває звичні для традиційної системи бар'єри між викладачами та учнями.
  2. Чому я вирішила використати цю форму навчання.
ü  Виникла необхідність в період карантину
ü  Підготовка до т \ а, держатестації і ЗНО
ü  Ліквідація прогалин у знаннях
ü  Поглиблення в теми
ü  Економія часу на вивчення більш значущих або складних тем
ü  Мотивація до навчання через інтерес і життєвий досвід.
  3. Види дистанційного навчання.
 Найбільш поширеними є види дистанційного навчання, засновані на:
1.інтерактивному телебаченні (можливості безпосереднього візуального контакту з аудиторією);
2.комп'ютерних телекомунікаційних мережах (регіональних, глобальних), з різними дидактичними можливостями в залежності від використовуваних конфігурацій (текстових файлів, мультимедійних технологій, відеоконференцій) в режимі електронної пошти, телеконференцій, інформаційних ресурсів регіональних мереж і мережі Інтернет. Це самий поширений і не дорогий спосіб дистанційного навчання.;
3. поєднання технологій компакт-дисків та мережі Інтернет (використання компакт-дисків в якості базового електронного підручника).
 4. Умови використання.
ü  Комп'ютерна грамотність вчителя та учнів
ü  Використання простих програм, які не потребують додаткової спеціальної підготовки
ü  Продумані види та форми робіт, які не вимагають значних витрат часу для виконання
ü  Доступ до Інтернету всіх учасників навчання.
 5.Види і форми робіт, які використовую.
ü  Онлайн консультація
ü  Різнорівневі завдання з теми
ü  Практична робота
ü  Проекти
ü  Тематична атестація.
6. Переваги, які я виділила для себе.
ü  Особистісно-орієнтований підхід до навчання
ü  Інтерактивність
ü  Оптимізація навчального процесу
ü  Можливість більш ефективної передачі навчальної інформації
ü  Стимуляція і налагодження зворотного зв'язку, діалогу вчитель-учень, учень-учень
ü  Інтерес в учнів
ü  Можливість займатися в зручний для вчителя час
ü  Спрощується перевірка виконаних завдань
ü  Освоєння програмного забезпечення як учителем так і учнями
ü  Незалежність вчителя і учнів від часу і місця навчання.
 7. Недоліки, які я виділила для себе.
ü  Витрати часу для розробки завдань
ü  Не всі учні в достатньому обсязі володіють програмним забезпеченням
ü  Немає спеціально розробленої програми.
 8. Який результат дає використання дистанційного навчання?
Для вчителя.
ü  Саморозвиток
ü  Самовпевненість
ü  Самоповага
ü  Авторитет в учнів
ü  Творчість
ü  Можливість розпоряджатися часом
Для учня
ü  Саморозвиток
ü  Самовираження
ü  Самостійність
ü  Самоорганізація
ü  Впевненість
ü  Актуалізація життєвого досвіду (роблю те, що вмію, знаю і хочу)
ü  Мотивація
ü  Критичність
ü  Оволодіння робочими комп'ютерними програмами
ü  Практика для майбутнього.
9. РЕКОМЕНДАЦІЇ
 УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ
ü  Забезпечити школи спеціально розробленим програмним забезпеченням для якісного здійснення дистанційного навчання.
ü  Вивчити можливість застосування у навчальних закладах дистанційного навчання. (Наявність достатньої кількості комп'ютерів, можливість доступу до них вчителів, якість Інтернет-зв'язку, наявність необхідних пристроїв для роботи онлайн і т.д.)
ü  Надати додаткове фінансування для придбання необхідного обладнання.
ü  Сприяти створенню експериментального (их) навчального (их) закладу (й) для впровадження дистанційного навчання в м.Маріуполі.
 НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР
ü  Підготувати та провести практичні заняття для вчителів, які бажають освоїти дистанційну форму навчання.
 АДМІНІСТРАЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
ü  Надати вчителям, які використовують елементи дистанційного навчання, вільний час для підготовки завдань та обслуговування процесу навчання.
ü  Надати вчителям вільний доступ до комп'ютерів і мережі Інтернет.
ü  Забезпечити можливість роботи лаборанта.
3.      Практична робота
ü  Робота з сайтом (перегляд видів завдань). По можливості виконання одного з них.
ü  Обговорення
 «Займи позицію». На столах лежать стікери зеленого і червоного кольорів. Ті, хто вважає дану форму привабливою і доцільною піднімають стікер зеленого кольору, а ті, хто вважає її не практичною, не цікавою - стікер червоного кольору.
Після закінчення пропонується висловитися з приводу обраної позиції, назвати переваги і недоліки запропонованої моделі модульного навчання.
4.       Рефлексія

 «Відкритий мікрофон". Присутні висловлюють свої враження від заняття.

Переглядів 660 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]