Конспект виступу на семінарі заступників директорів «Індивідуалізація НВП. Сучасний погляд.»

КОНСПЕКТ

виступу на семінарі заступників директорів

«Індивідуалізація НВП. Сучасний погляд.»

1. Актуалізація.

 Хотілося б нагадати вам уривок з оповідання А. Чехова «Дітвора», де автор розкриває індивідуальні мотиви участі кожного з дітей в умовах спільної діяльності - гри в лото.

 «Папи, мами й тітки Наді немає вдома ...В очікуванні їх повернення Гриша, Аня, Олександр, Соня і кухарчин син Андрій сидять в їдальні ... і грають в лото ... Грають з азартом.

 Найбільший азарт написаний на обличчі Гриші ... Грає він виключно через гроші ...

 Сестра його Аня ... пильно стежить за гравцями. Копійки її не цікавлять. Щастя в грі для неї - питання самолюбства.

 Інша сестра Соня ... грає в лото заради процесу гри. По обличчю її розлито розчулення. Хто б не виграв, вона однаково регоче і плескає в долоні.

 Альоша пихтить, сопе і здуває очі на карти. Сів він не стільки для лото, скільки заради непорозумінь, які неминучі при грі. Жахливо йому приємно, якщо хтось вдарить або вилає кого.

 ... Кухарчин син Андрій ... весь занурений в арифметику ігри, в її нескладну філософію: скільки на цьому світі різних цифр, і як це вони не переплутаються! »

Схожа картина спостерігається на уроках. За задумом вчителя всі учні, наприклад, на лекції повинні займатися однорідною діяльністю, тобто уважно слухати і робити відповідні темі записи в зошитах. Але багато далекі від задуму педагога: один дивиться в книгу; інший - в очі вчителю, при цьому не чуючи його, третій - думками в «завіконній» далині; четвертий списує невиконане домашнє завдання з іншого предмета і т.д.

З навчальної точки зору клас зібраний для однієї діяльності - слухання лекції, персонально ж багато хто з присутніх зайняті своєю справою, не мають ніякого відношення до лекції. Уникнути цього можна за індивідуалізації навчання.

 2. Дистанційне навчання - вихід на індивідуалізацію.

Індивідуалізація освіти - це головне джерело усвідомленої необхідності застосування дистанційного навчання в школах, більш глибокого їх використання. Зауважу, що індивідуальний підхід має на увазі наявність більше однієї єдиної для всіх траєкторії роботи в класі. А стандартний клас - це 20-25 чоловік. Виходить 20-25 індивідуальних траєкторій розвитку. Виникає питання: як ними керувати? Звичайно, це неможливо в рамках обмеженою навчального навантаження. Але вихід є -ДН, який дозволить підвищити ефективність використання однієї години вчителя так, щоб кожен школяр отримав максимальний обсяг знань.

Аналіз особливостей Інтернет-навчання та його прогноз на найближче майбутнє дозволяють виділити принаймні п'ять типів дистанційного навчання, що відрізняються між собою за ступенем дистанційності, індивідуалізації і продуктивності:

 1-й тип: «Школа - Інтернет». Дистанційне навчання вирішує завдання очного навчання. Учні навчаються очно в традиційній школі і разом зі своїм очним учителем взаємодіють з віддаленою від них інформацією, різними освітніми об'єктами, іноді з учнями з інших шкіл і фахівцями в досліджуваних областях.

2-й тип: «Вчення - Школа - Інтернет». Основний навчальний процес відбувається в очній школі. Використовується доступ до Інтернету, його інформаційні можливості.

 3-й тип: «Учень - Інтернет - Учитель». Дистанційне навчання частково замінює очне навчання. Учні навчаються очно в традиційній школі, але крім очних педагогів з ними епізодично або безперервно працює віддалений від них учитель. Заняття проводяться за допомогою електронної пошти, чату, веб-ресурсів і мають на меті поглиблене вивчення будь-якого предмета або теми, підготовку до вступу до вузу і т.п.

 4-й тип: «Учень - Інтернет - Центр». Дистанційне навчання виступає в даному випадку засобом індивідуалізації освіти. Завдання телекомунікаційних технологій - підсилити особистісну орієнтацію навчання, надати учням вибір у формах, темпах і рівні їхньої загальноосвітньої підготовки.

 5-й тип: «Учень - Інтернет - ...». Дистанційне навчання виконує функції розподілу ленного в просторі і в часі освіти. Учень навчається не в одній очній чи дистанційній школі, а одночасно в кількох.Комплексна освітня програма учня складається таким чином, що різні освітні предмети вивчаються ним у різних установах чи у різних педагогів. Координуючу роль, в цьому випадку, грає очне або дистанційне навчальний заклад чи батьки учня.

 3.З власного досвіду роботи (Приклади завдань).

 Методика, яку застосовую.

 А.С. Границька: оригінальна нелінійна конструкція уроку: частина перша - навчання всіх, частина друга - два паралельні процеси: самостійна робота учнів та індивідуальна робота вчителя з окремими учнями.Використання узагальнених схем (Шаталов), роботи в парах змінного складу (Дьяченко), багаторівневих завдань з адаптацією (картки Граніцкой).


 1. Іваннікова Карина «Хронодіаграма Великої французької революції»    Нетрадиційні завдання

 2. «Військова кар'єра Наполеона Бонапарта»

 3. Шарикова «Висловлювання»                                Занурення в тему

 4.Картинки «Європа в др.. пол.. 19 ст.»

 5. Тема 2 Становище українських земель на початку ХХ ст. сам.роб. фото   Завдання на вибір

 6. Тема 2 Становище українських земель на початку ХХ ст.

 Опрацюйте карту та дайте відповіді на запитання

 7. Плакати часів 1914 - 1939.

 8. Мазан Ірина 34 гр.Колаж «Жовтнева революція».

 9. «Україна входження в СРСР».                                             Проекти творчі

Переглядів 1280 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]